|
Aktualności | O nas | Konferencje | Seminaria | Publikacje | "Tygryski" | Kontakt | Linki | Mapa serwisu |
Konferencje
|
Streszczenia
|
|
|
|
Negocjacje w warunkach gospodarki cyfrowej - kontynuacja i zmiana
Streszczenie
Referat poświęcony jest roli negocjacji w warunkach gospodarki cyfrowej w dwóch obszarach: B2B oraz B2C. Negocjacje to proces decyzyjny służący uzgodnieniu wzajemnych reguł współdziałania podmiotów, w sytuacji zróżnicowanych interesów. W referacie zdefiniowane są najważniejsze cechy gospodarki cyfrowej. W negocjacjach typu B2B wskazane są dwa trendy. Pierwszy to zastępowanie negocjacji systemami aukcyjnymi wszędzie tam, gdzie kupujący potrafi określić wszystkie istotne warunki dostawy. Oznacza to spadek znaczenia umiejętności interpersonalnych aż do całkowitej eliminacji przedstawicieli - sprzedawców. Drugi trend to rosnące znaczenie umiejętności negocjacyjnych w rozmowach, których przedmiotem jest tworzenie nowych społeczności e-biznesowych. W negocjacjach B2C rozwój technologii oraz dążenie firm do indywidualizacji oferty i zwiększenia lojalności konsumenta prowadzić będą do pojawienia się negocjacji, być może z pośrednictwem mechanizmów automatycznych (agentów softwarowych). |
|
|