Aktualności | O nas | Konferencje | Seminaria | Publikacje | "Tygryski" | Kontakt | Linki | Mapa serwisu

 

Konferencje

 

Autorzy

Spis referatów

Streszczenia

Sponsorzy

Komentarze

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ludzie w sieci. Czy Internet zmienia nasz światopogląd?

 

Streszczenie

Niezależnie od sposobu oceny obecnego stanu Internetu i jego wpływu na rozwój cywilizacji, Sieć staje się problemem, gdy spytamy o tożsamość pracującego w niej człowieka.

Internet to - w odróżnieniu od innych mediów - "świat kompletny": tu rzeczy nie "rozwijają" się (jak np. w telewizji). Tymczasem np. negocjacje handlowe wymagają stopniowego narastania, mają swoją "historię" (którą Internet eliminuje).

Sieć Światowa zawiera w sobie "apologię młodości", a niekiedy nawet zdziecinnienia. Większość młodych pracowników, wykorzystujących dzisiaj Sieć, została ukształtowana przez telewizję. Prowadzi to do ugruntowania przekonania, że Internet jest sferą zabawy i sferą rozrywkowej rywalizacji.

Czy ekonomia w otoczeniu Sieci czuje się więc naprawdę dobrze? Czy Internet nie jest właściwym środowiskiem jedynie dla tych faz realizacji gospodarczych, które nie wymagają bezwzględnej precyzji? E-business musi zmierzać do zmiany świadomości wyniesionej z czasów gospodarki centralnie sterowanej i z innego otoczenia komunikacyjnego, kształtującego nasz światopogląd.